onsdag 2 augusti 2017

Mitt augusti-ufo

Jag trodde att det skulle bli ett linne som ufo i augusti. Men så visade det sig att den här sjalen ville bli klar. Det är min Marled Magic som Stephen West designat och som var en knit-a-long i våras. Jag bestämde mig nu för att göra en medium-stor sjal istället för den stora jag tänkt från början. Jag antar att det var det gulgröna uppe till höger som gjorde att jag inte blev klar i våras. Men nu är det upprepat och jag kommer snart att plocka upp alla maskor runt om och sticka en 3 maskor bred icord som avslutning.
Med temperaturer runt 40 grader och hög luftfuktighet här i Provence är det inte säkert att jag står ut med att ha den i knät. Men det löser sig nog. Jag får sitta inne under AC:n om det behövs. /Efwa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar